20.04.2011

Wreszcie wiosna. Tajska potrawka z kurczakiem.

Kwiaty, zapach świeżej trawy i ciepłe promienie słońca. Jak dobrze, że mieszkam na wsi...


Zrobiłam dzisiaj w mieście małe zakupy, więc w przepisach znowu pojawi się kilka innych składników, które postanowiłam wypróbować. A już w piątek będzie słodkie pieczenie razem z moją babcią. Będzie pysznie!
Dzisiaj coś tajskiego, pysznego, z kokosową nutą.


TAJSKA POTRAWKA Z KURCZAKIEM /2 porcje/
1 pierś z kurczaka
sól
ostra papryka w proszku
olej słonecznikowy lub z pestek winogron
100g kalafiora
100g brokuła
1 duży ziemniak
1 pomidor
3 łyżki mleczka kokosowego
posiekany szczypior z dymki

Kurczaka pokroić w kostkę, posypać przyprawami i usmażyć na niewielkiej ilości oleju. Podzielony na różdżki kalafiora i brokuła oraz ziemniaka oczyścić, pokroić i ugotować (najlepiej na parze). Na chwilę przed końcem gotowania dodać pomidora. Do kurczaka dodać mleko kokosowe i dalej trzymać na małym ogniu (w razie potrzeby dolać wody). Gdy kurczak będzie miękki dorzucić warzywa, wymieszać, posypać szczypiorkiem i podawać.

2 komentarze:

  1. Pycha, choć ja raczej bym zrobiła coś takiego z ryżem. Narobiłaś mi ochoty na kurczaka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda lekko, zdrowo i smacznie ;)

    OdpowiedzUsuń