11.05.2011

Spaghetti w kolorze. Kurczak.

Wreszcie zawitała prawdziwa wiosna, więc i na talerzu zrobiło się kolorowo. Dzisiaj makaron, który robiłam już kilka razy, w różnych odsłonach - czasami tylko z czerwoną papryką, czasami posypane serem, czasami z dodatkiem przecieru pomidorowego. Zawsze jest pyszny, a oddzielnie przygotowany kurczak dopełnia całości :)


MAKARON Z KURCZAKIEM I SALSA CRIOLLA /2 porcje/
100-150g makaronu spaghetti (użyłam pełnoziarnistego)
1/4 szklanki bulionu drobiowego
2 szklanki ugotowanego lub grillowanego kurczaka
ser queso fresco lub parmezan do podania
salsa criolla: 1 łyżka oleju lub oliwy z oliwek, 1/4 szklanki posiekanej cebuli, 2 duże posiekane pomidory, 1/2 szklanki posiekanej czerwonej papryki, tymianek, kumin, oregano, sól, pieprz (od siebie dodaję jeszcze trochę koncentratu pomidorowego)

Makaron ugotować al dente. Na patelni rozgrzać olej i smażyć na nim składniki salsy. Dodać bulion i dusić na wolnym ogniu. Doprawić pieprzem, tymiankiem, oregano, kuminem i odrobiną soli. Kurczaka pokroić na kawałki, wymieszać z sosem, makaronem i posypać serem.

źródło przepisu: filozofiasmaku, grumko

5 komentarzy:

  1. Faktycznie wiosenny i bardzo wesoły makaron.:) I do tego jak zdrowo przyrządzony! Super danko!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiem czy wspominałam już, ale poprostu ubustwiam makaron pod każdą postacią, ten przepis mnie zaintygował. Muszę wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie za te kolory uwielbiam wiosnę! :) A makaron to danie niezastąpione. Ciekawa propozycja...

    OdpowiedzUsuń
  4. a ja uwielbiam makaronu i często Ci podkradam przepisy jak mi brakuje pomysłu na obiad.
    pychota! ; )

    OdpowiedzUsuń
  5. zjadlabym z checia takie jedzonko:)

    OdpowiedzUsuń