1.05.2013

Babcine. Kruche ciasto migdałowe z agrestem.


Kruche ciasto migdałowe z agrestem /24x28cm/
100g masła
125g mąki pszennej
4 jajka
2 łyżeczki proszku do pieczenia
100g płatków migdałowych
125g cukru

Tłuszcz, mąkę i 4 żółtka zagnieść razem. Podzielić na 2 części.
Jedną część wyłożyć na blaszce na papierze do pieczenia (rozwałkować).
Białka jajek ubić, dodając powoli cukier, gdy zacznie tworzyć się piana. Połowę piany rozsmarować na placek ciasta i posypać 50g płatków migdałowych. Piec w 200 stopniach aż migdały się zrumienią, a ciasto będzie gotowe. Tak samo przygotować drugi płat ciasta.

660ml śmietany kremówki
3 łyżki cukru
4 łyżeczki żelatyny

Śmietanę ubić na sztywno, dodając cukier. Żelatynę rozpuścić w niewielkiej ilości wody i podgrzać (nie zagotowywać). Na końcu ubijania dodać do śmietany.

agrest z 1 słoika kompotu agrestowego

Na ostudzony placek ciasta wyłożyć połowę przygotowanej kremówki, wysypać agrest i przykryć pozostałą śmietaną oraz migdałowym ciastem.

20 komentarzy:

  1. I narobiłaś mi ochoty tylko! Wchodzenie na blogi kulinarne o północy powinno byc prawnie zabronione, jestem pewna że Twoje pyszne ciacho przyśni mi się dziś w nocy ;) Dobranoc :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też sądzę,że powinno być zabroniona...

      Sylwia zabić Cię to mało o tej porze wrzucać takie ciacho - aż zgłodniałam!

      Usuń
  2. jakie pyszne nadzienie! :>

    OdpowiedzUsuń
  3. pysznie wygląda, bardzo lubię migdałowy smak ;) do tego wieki już nie jadłam agrestu .

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj ja bym chciała agrest! Czyżby ciasto pieczone wspólnie z babcią? ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Agrest? O rety.. Podrzuć mi trochę jak znów wybierzesz się w maraton po Polsce :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda znakomicie! Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  7. Dla mnie idealne! Muszę jedynie zdobyć agrest, bo zimowe zapasy już wyczerpane, a krzak w ogrodzie niestety zmarzł ...
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  8. Pychotka :) lubię połączenie kruchego ciasta z migdałami ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Agrest na początku maja? Dziewczyno, cała blogosfera się pewnie teraz ślini ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy02 maja, 2013

      Dokładnie. Teraz mam ogromną ochotę na to ciasto :)

      Usuń
  10. Migdały i agrest? To musiało naprawdę dobrze smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne jest! Ależ bym zjadła takie ze świeżym agrestem, super :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Przez Ciebie marzę o agreście...

    OdpowiedzUsuń
  13. Anonimowy07 maja, 2013

    Hej, jakim sprzetem robisz te 'przepyszne' zdjecia? :)
    Aga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sony Alpha 330 i obiektyw 1,8/50mm.
      Dziękuję ;)

      Usuń
  14. Pyszności :)

    Zapraszam
    zdrowiezwyboru.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń