19.10.2012

Wanilia i dżem malinowy z chlebowej maszyny.

Dżem z maszyny do chleba? Czemu nie. Bez brudzenia garnków i całej kuchni, a w wyniku tego waniliowy zapach i ciepły dżem smakujący latem. Malinowy sezon został godnie zakończony. Gorąco polecam, szczególnie tym , którzy jeszcze mają jakąś możliwość zdobycia malin oraz tym, którzy już planują jakie przetwory zrobią w przyszłym roku. W oryginale przepis ten zapisany jest z użyciem truskawek, więc myślę że sprawdzą się i inne owoce. Gdy tylko wypróbuję, pokażę efekty.
Powyżej wrzucam odnośniki do śniadań, w których ten dżem można już było u mnie zobaczyć.
Do przetworu użyłam maszyny firmy First Austria.


Dżem malinowy waniliowy
10 łyżek cukru
3 szklanki malin
1/2 szklanki proszku budyniowego waniliowego (można zastąpić mąką ziemniaczaną wymieszaną z cukrem waniliowym)

Wszystkie składniki umieścić w maszynie, włączyć program "Dżem". Gotową mieszankę umieściłam w słoiczkach i pasteryzowałam.

19 komentarzy:

  1. Maliny i wanilia? Mega! Już sobie wyobrażam, jak cudownie taki dżem musi smakować w gorącej owsiance czy naleśnikach... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tego programu jeszcze nie widziałm. Ciekawe, czy w mojej maszynie też jest :D

    OdpowiedzUsuń
  3. dżem z maszyny... tego jeszcze nie widziałam :D świetny pomysł na błyskawiczny dżem! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaki piękny kolor, w tym roku malinki mam, ale w syropie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Malinowyyyy ♥ idealny do wszystkiego na słodko ♥

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudownie pyszne połączenie smaków!:)

    OdpowiedzUsuń
  7. ile słoiczków z tego przepisu wychodzi? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jestem pewna, bo miałam dużo więcej malin i potem dosypywałam resztę składników na oko. Wyszły 4 słoiczki z ok. 5 szkl. malin.

      Usuń
  8. robiłam bardzo podobny :) niebo w buzi :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Wanilia i maliny to boskie połączenie:). Robiłam taki dżem, tylko według nie co innej receptury w te wakacje. Jest przepyszny:)

    OdpowiedzUsuń
  10. a budyń musi być z cukrem czy może być bez?

    OdpowiedzUsuń
  11. Wpadlam, zeby skorzystac z przepisu, niestety nie mieszkam w PL i u mnie te szklanki sa inne. Szkoda, ze nie podalas proporcji w gramach.

    OdpowiedzUsuń
  12. Zrobiłam właśnie dżemik dałam 4,5 szklanki malin i 2 opakowania budyniu waniliowego bez cukru,do tego 15 łyżek cukru.W domu pachnie,aż miło:-) Wyszły mi 4 słoiczki po koncentracie.
    Dziękuję za przepis:-)

    OdpowiedzUsuń