14.02.2012

Herbaciarnia. Risotto ze wschodu.


Po powrocie z gór, w domu czekała na mnie paczka od firmy Dilmah. Zawiera ona kilka świetnych herbat, a z niektórymi smakami spotkałam się po raz pierwszy. Ponieważ przepadam za zieloną, najpierw spróbowałam tą, z dodatkiem mięty i muszę powiedzieć, że do porannych gofrów pasuje doskonale. Teraz czas na mój herbaciany debiut, czyli jej dodatek do wytrawnego dania. W sieci można znaleźć mnóstwo przepisów na herbacianego kurczaka. Na żaden z nich nie umiałam się zdecydować, więc stworzyłam całkiem inny. Efekt eksperymentu - risotto, okazało się strzałem w dziesiątkę i w tym momencie jest moim ulubionym. Herbata nadaje daniu wyrazistości, przyprawy wprowadzają azjatycki klimat, całość jest cudownie kremowa, gorąco polecam.


Herbaciane risotto z kurczakiem /3 porcje/

2 łyżki oliwy z oliwek
2 ząbki czosnku
1 mała cebula
2 piersi z kurczaka
1 szkl. ryżu do risotto
2 szkl. mocnej zielonej herbaty (Dilmah)
1 średniej wielkości marchewka, starta
posiekany kawałek pora (1/4 szkl.)
2 łyżki śmietany 12%

szczypta gałki muszkatołowej
1/2 łyżeczki sproszkowanego imbiru
1 łyżeczka ciemnego sosy sojowego
1 płaska łyżeczka soli
1 płaska łyżeczka pieprzu

Na oliwie zrumienić pokrojonego w kostkę kurczaka. Podlać niewielką ilością wody. Dodać posiekaną cebulę, wyciśnięty ząbek czosnku i ryż. Smażyć jeszcze chwilę po czym dodać pozostałe składniki, wymieszać i dusić pod przykryciem do kremowej konsystencji oraz miękkości kurczaka (ok.25 minut, ja robię w szybkowarze 15 minut).

43 komentarze:

  1. stała czytelniczka14 lutego, 2012

    Dobrze zrozumiałam, że w szybkowarze gotujesz wszystko razem z ryżem?
    Mam w domu szybkowar, ale zawsze się obawiałam gotować w nim ryż czy kaszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robię wszystko, po kolei, tak jak w przepisie, kiedy należy gotować pod przykryciem, zamykam pokrywę i gotuję całość 15 minut.

      Usuń
    2. stała czytelniczka15 lutego, 2012

      To w takim razie spróbuję w szybkowarze.
      A gotowałaś kiedyś sam ryż lub kaszę w szybkowarze? Jeśli tak, to jak długo?

      Usuń
    3. Nie próbowałam jeszcze.

      Usuń
  2. wszystko cudne. zazdroszczę takich pudełeczek pysznych herbat.

    OdpowiedzUsuń
  3. a co zrobiłaś, że dostałaś paczkę os dilmaha?

    OdpowiedzUsuń
  4. jestem pod wrażeniem, oryginalny przepis, chętnie ugotuję :) pozdrawiam xxx

    OdpowiedzUsuń
  5. A to Ci ciekawostka - risotto z herbatą! Gratuluję inwencji, zapowiada się bardzo ciekawie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo sympatyczny przepis - moze i technicznie nie jest to risotto, ale na pewno smakuje pysznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, ale nie wiedziałam jak nazwać ;) Ważne, że pyszne.

      Usuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepis zdecydowanie do wypróbowania! Ryż, kurczak, herbata, to musi być pyszne :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny przepis. Dodaję do zakładek " do wypróbowania" ; )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też wylądował w zakładkach na potem :)

      Usuń
  10. o jaki ciekawy przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Herbaciany ryż? Oryginalnie i na pewno pysznie:-).

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda świetnie! A do tego bardzo ciekawy przepis i nie pomyślałam, że risotto można zrobić na herbacie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jestem uzależniona od herbat! Piję ich więcej niż wody. Czerwona, zielona, biała, z owocami, z pączkami, tysiące kombinacji... Ach! Teraz w sumie się sobie dziwię, że nie zrobiłam jeszcze żadnego dania z wykorzystaniem tego cudownego naparu ;3

    OdpowiedzUsuń
  14. Kocham Cię! to brzmi genialnie i przesmacznie! *.*

    OdpowiedzUsuń
  15. zapowida się pysznie, zapisuje przepis :))

    OdpowiedzUsuń
  16. Wygląda wyśmienicie! Aż się ślinię! :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo ciekawe, intrygujące danie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Danie bardzo ciekawe dzięki dodatkowi herbaty!

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam herbaty Dilmah! Ostatnio zasmakowałam się w jabłkowo-cynamonowo-waniliowej i z aromatem marakui, granatu i wiciokrzewu. Zresztą, mam całą kolekcję herbat i zwykle nie mogę się zdecydować na jedną-stoję kilka minut przed półeczką, rozmyślając nad wyborem. :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja też lubię te herbatki :) w ogóle herbaciana maniaczka ze mnie.
    Myślę ze to danie zasmakowałoby mojej rodzince, bo bardzo lubią kurczaka.

    OdpowiedzUsuń
  21. ja myślałam o risotto z kawą, ale pomysł z herbatą podoba mi się chyba nawet trochę bardziej :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Ależ to świetnie się zapowiada! Chętnie bym skosztowała kiedys.
    Apetyczne zdjęcia.
    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Wygląda świetnie i z pewnością rewelacyjnie smakuje. Mam nadzieję, że zaprosisz mnie kiedyś na takie risotto w wersji wegetariańskiej =)

    A nie ma sprawy Sylwio, dla Ciebie wszystko, podaj adres i zaraz wyślę taką puszeczkę z babeczkami ^^

    ;*

    OdpowiedzUsuń
  24. Wypatrzyłam w paczce jedną z moich ulubionych herbat- róża i wanilia! Jest wspaniała!
    A najlepsza zielona miętowa herbata była według mnie produkowana przez Liptona... Została zastąpiona też herbatą zieloną miętową, ale smak już nie ten, a jej godnego następcy niestety nie mogę znaleźć- ewentualnie Ahmad produkuje coś podobnego.
    Z moich doświadczeń wynika, że całkiem niezła jest zupa cytrynowa na wywarze herbacino warzywnym. I babka! Inne eksperymenty z herbatą w moim wykonaniu nie zakończyły się niestety powodzeniem.

    OdpowiedzUsuń
  25. Ojjj skakałabym z radości gdybym dostała taką paczkę :-)Super pomysł na risotto!

    OdpowiedzUsuń
  26. nono o takim risotto jeszcze nie słyszałam, ale wygląda strasznie apetycznie ;]

    OdpowiedzUsuń
  27. JA kocham risotto tylko robie sobie z rybką :D

    OdpowiedzUsuń
  28. apetyczne połączenie smaków, wygląda bardzo smacznie

    OdpowiedzUsuń
  29. To musi być pyszne i musi niebawem zagościć u mnie na talerzu :) Już się nie moge doczekać kiedy spróbuję :D

    pozdrawiam i zapraszam tu: nowydzien-noweparanoje.blogspot.com i zapraszam do obserwacji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak powiedziałam tak zrobiłam :) Niesamowity smak!

      Tutaj możesz zobaczyć :) http://nowydzien-noweparanoje.blogspot.com/2012/02/to-juz-jutro-czwartek.html

      Usuń
  30. Uwielbiam smakowe herbaty. Miłego kosztowania :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Risotto herbaciane - rozmarzyłam się. Koniecznie muszę wypróbować. Szczególnie z moją ukochaną zieloną.

    Prowadzę unusualmornings.tumblr.com, a teraz zblogspotowałam się, więc zapraszam :).

    OdpowiedzUsuń
  32. Nigdy nie robiłam risotto, a Ty tutaj z takim wspaniałym daniem wychodzisz mi na przeciw :>
    Moje ulubione herbaty Dilmah to karmelowa i jagodowa :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Dobry pomysł z tą herbatą! :)

    OdpowiedzUsuń
  34. o :) paczuszkę dostałam bardzo podobną. u mnie na pierwszy ogień poszła herbata Earl Grey i trafiła do herbacianego sosu z białej czekolady :)

    OdpowiedzUsuń