17.04.2011

Pszenno-orkiszowe buły z ziarnami.

Miałam ochotę na własne bułki, tak więc zrobiłam. Bułki z tego przepisu są puszyste i pyszne. Idealne do kanapek i czegoś jeszcze (o tym "czymś" może jutro ;)) Gorąco polecam.

 

PSZENNO-ORKISZOWE BUŁY Z ZIARNAMI /9 dużych lub 12-14 małych/
250 g maki orkiszowej zwykłe
250 g mąki pszennej, dowolnej
300 ml wody
1 łyżka miękkiego masła
20 g świeżych drożdży (lub łyżeczka suszonych)
opcjonalnie: 1 łyżeczka kminku
opcjonalnie: 1 łyżeczka mielonego anyżu
1 łyżka miodu
1 łyżeczka soli

do posmarowania: 1 jajko rozbełtane z 1 łyżeczką śmietany, mleka lb wody
do posypania: sezam, nasiona słonecznika, mak, płatki soli, kminek, itp.

Drożdże zasypać łyżeczką cukru. Wlać 3 łyżki letniej wody i odstawić na 10 minut, by drożdże "ruszyły".
Następnie dodać pozostałe składniki, zagniatając gładkie ciasto.
Ciasto przełożyć do miski delikatnie posmarowanej olejem roślinnym, przykryć folią i odstawić w ciepłe miejsce na 1,5 h.
Z wyrośniętego ciasta uformować 14 małych bułeczek lub 9 dużych bułek. Przykryć ściereczką i odstawić na 30-40 minut, by wyrosły.
Każdą z nich posmarować jajkiem i posypać dodatkami.
Piekarnik nagrzać do 200 st C.
Piec bułki 12-15 minut (większe pieką się dłużej, małym może to zająć 10-12 minut).

źródło przepisu: pracowniawypieków

8 komentarzy:

  1. ale puchate, zjadłabym teraz taką :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak długo są dobre? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hmm. Nie za długo, ale myślę, że 2 dni spokojnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziś zrobiłam z mąką żytnią, wyszły dość wilgotne, to chyba właśnie przez tą mąkę. No ale przepis bardzo fajny, choć w sumie długo się to robi. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sylwio gdzie kupujesz mąkę orkiszową?
    Razową pszenną i żytnia widziałam a orkiszowej jakoś nie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Orkiszową chlebową, czyli tą której tu użyłam kupiłam w internecie. Pełnoziarnistą można znaleźć w sklepach ze zdrową i ekologiczną żywnością.

    OdpowiedzUsuń
  7. ja kupuję orkiszową w zdrowej żywności, często jest też w marketach, na takich działach

    OdpowiedzUsuń