28.12.2011

Makaron i pesto w duecie z fetą.


Pozwólcie, że znowu zaatakuję was makaronami. Może nie z rodzynką, choć nazwa do czegoś zobowiązuje i taka kombinacja też musi się w końcu pojawić. Dzisiaj z pesto, które pokochałam i fetą, którą dopiero, powoli ale skutecznie, odkrywam. Pomysł zaczerpnęłam ze szwedzkiego bloga hjartesmil i z pewnością wrócę do tego przepisu jeszcze nieraz.
Danie to polecam także na zimno. Świetnie sprawdzi się jako element okolicznościowego stołu, goście z pewnością nie będą zawiedzeni.


Makaron z fetą i pesto /1 porcja/

75g makaronu
2 łyżeczki bazyliowego pesto
ok. 50g fety
oliwa z oliwek (ilość według upodobania)
pomidorki koktajlowe

Ugotowany w osolonej wodzie makaron odcedzić i wrzucić z powrotem do garnka. Dodać pesto, fetę, oliwę i opcjonalnie trochę wody. Mieszać, trzymając na małym ogniu, aż ser się rozpuści. Dodać pokrojone na połówki pomidorki, wymieszać i podawać.

25 komentarzy:

  1. Apetycznie wygląda. Uwielbiam makaron i pesto :).

    OdpowiedzUsuń
  2. ja jadam taki z szuszonymi pomidorami i podprazonym sezamem, polecam ;))

    OdpowiedzUsuń
  3. dodatek fety? rewelacja. i faktycznie, i na cieplo i na zimno pasuje :) nic, tylko dodać do karnawałowego menu. pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. coś dla mnie..
    uwielbiam fetę,makaron,pesto i pomidory;D

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam makaron!! ale z fetą nie jadłąm jeszcze :D a co to pesto?

    OdpowiedzUsuń
  6. wiesz że ja makaron zawsze i wszędzie chętnie wszamam ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Atakuj makaronami, atakuj! Jestem za:D

    OdpowiedzUsuń
  8. prosty, a taki fajny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo pysznie! Makaron z pesto to jest to! :)
    Choć i z rodzynką bym zjadła i do tego z twarożkiem, na słodko;)

    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszna propozycja, wszystko co lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Feta jest świetna, uwielbiam jej słonawy smak :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Taki obiad to strzał w dziesiątkę!

    OdpowiedzUsuń
  13. O idealne dla mnie, byłabym zadowolona:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ostatnio mam kręćka na punkcie tego połączenia. ;p

    OdpowiedzUsuń
  15. uwielbiam makarony i za nimi tęsknię!
    chyba już czas na danie z makaronem!:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak dla mnie rewelacja!! Do tego z moim ulubionym makaronem :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajny pomysł na szybki makaron, aż kusi mnie, żeby wykorzystać go na sylwestrową noc ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nigdy nie próbowałam podgrzewać fety, jadłam ją chyba tylko w sałatkach, najwyższy czas to zmienić. ^^

    OdpowiedzUsuń
  19. Makaron z fetą lubię bardzo i możesz mnie nim atakować 24 na dobę ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Makaron mogę jeść zawsze ;) Choć nie przepadam za pesto bazyliowym... ale fetę jak najbardziej lubię. Apetyczne danie :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  21. świetne połączenie, wygląda bardzo apetycznie

    http://wszystkoogotowaniuks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Uwielbiam makaron w Twoim wykonaniu! Każdy wygląda zabójczo :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Wygląda naprawdę bardzo smakowicie. Idealne danie po powrocie ze szkoły. Szybkie, łatwe i smaczne!

    OdpowiedzUsuń
  24. Mnie makaronem można atakować zawsze i wszędzie ;)

    OdpowiedzUsuń