10.07.2011

Najlepsze ciasto. Pizza z kurczakiem.

Mówiłam, że będę szukać idealnej pizzy i zaczęłam szybciej niżby się ktokolwiek spodziewał. Gdy mam w domu drożdże to po prostu nie mogę się powstrzymać... Myślałam, że poszukiwania będą trwały dłużej, ale czyżby już się udało? Po pysznych, jednak nie do końca idealnych pizzach z mąką pełnoziarnistą przyszedł czas na zwykłą, doskonałą i taką jaką lubię najbardziej. Domownicy też kiwali z zadowoleniem głowami i jedli aż im się uszy trzęsły ;) 1/4 pizzy specjalnie dla mojego młodszego brata była bez papryki.
Kocham kuchnię śródziemnomorską, która sama w sobie jest zdrowa i bogata w wiele składników odżywczych, jak dla mnie - nic dodać nic ująć. Bardzo chciałabym mieszkać gdzieś gdzie tak po prostu je się zdrowo i nikogo nie trzeba tego uczyć...
Zapraszam na puszystą pizzę z chrupiącymi, a jednak puszystymi w środku brzegami oraz pysznymi dodatkami. W dodatku najszybszą, jaką kiedykolwiek zrobiłam.


CIASTO DO PIZZY /pizza wielkości blachy z piekarnika/
1 i 3/4 szklanki mąki*
3/4 szklanki ciepłej wody
15g świeżych drożdży
1 łyżeczka oliwy z oliwek
3/4 łyżeczki soli

Z wody, drożdży i dwóch łyżek mąki zrobić zaczyn. Odstawić na 15 minut.
Wyrośnięty zaczyn dodać do reszty mąki, oliwy i soli. Wymieszać i wyrobić elastyczne ciasto (ok. 5-7 minut, w razie potrzeby dodając mąkę). Przykryć ściereczką i odstawić do wyrośnięcia (ok. 30-40 minut).
Wyrośnięte ciasto odgazować uderzając w nie pięścią. Rozwałkować cienko zostawiając grubsze ranty. Polać sosem i ułożyć ulubione dodatki.
Piec około 15-20 minut w 220°C (oprócz małego, w którym piekę ciasta mam duży bardzo mocny i stary piekarnik elektryczny, więc musiałam piec w 180-190°C niecałe 20 minut).

źródło przepisu: mojewypieki, wypiekizpasja

*Dałam 3/4 szklanki pszennej chlebowej i 1 szklankę zwykłej, miałam zamiar zrobić z samej zwykłej, ale okazało się, że miałam tylko tą resztkę.

PIZZA Z KURCZAKIEM, PAPRYKĄ I PIECZARKAMI /1 duża blacha/
powyższe ciasto na pizzę
dowolny sos pomidorowy
1 duża grillowana pierś z kurczaka
1/2 czerwonej papryki
1/2 małej cebuli
ser żółty
kilka pieczarek
zioła prowansalskie

Na rozwałkowanym na blasze ciasto rozsmarować sos (u mnie coś na wzór bbq: duży pomidor, dwie łyżeczki przecieru, trochę sosu sojowego i soku z cytryny, rozgnieciony ząbek czosnku, ketchup, bazylia, oregano, zioła prowansalskie). Ułożyć kawałki grillowanego kurczaka, pokrojoną w piórka cebulę i paprykę. Posypać startym serem (ilość według upodobania), pokrojonymi pieczarkami i ziołami prowansalskimi. Wstawić do rozgrzanego piekarnika i piec.
Smacznego :)

23 komentarze:

  1. do pizzy nie trzeba mnie długo przekonywać:) częstuję się kawałeczkiem od razu!:))) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pizza własnej roboty to jest to co bardzo lubię :) Dodatek ulubionyc składników i gwarancja pysznego smaku!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda świetnie :) Przepis na pewno kiedyś wykorzystam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pizza na cieście własnej roboty - poezja!
    Przepis bardzo mi się podoba - że mimo bogactwa farszu nie trzeba wcześniej podpiekać ciasta - super!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. ah jaki świetny przepis ! a pizza sama w sobie nie ma miliona kalorii jak te z pizzeri , na pewno wypróbuję ten przepis <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Imponująca! Zakładaj pizzerię :D

    OdpowiedzUsuń
  7. ja również jestem zafascynowana kuchnią śródziemnomorską.

    OdpowiedzUsuń
  8. ależ apetycznie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam pizzę! zazwyczaj w pizzerii biorę hawajską, zamiast próbować nowych. ale najbardziej smakuje mi z bananami, takie moje niedawne odkrycie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. No cóż, chyba nikt kto nie jest na diecie lub nie je mięsa nie byłby skłonny powiedzieć takiej pizzy nie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kocham domową pizzę, Twoja brzmi i wygląda super :) Chociaż zwykle nie przepadam za produktami z białej mąki, pizza jest wyjątkiem- zjem zarówno zwykłą jak i razową z największą przyjemnością ^^

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepyszne! jak dla mnie danie cud, miód:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Hej, mam jeszcze pytanie odnośnie twoich placków na śniadanie z serka;) To jakiej firmy używasz ten serek homogenizowany do placuszków? Bo Danio też nazywają takim serkiem, a wiadomo, że to kupa chemii i nic poza tym:P Może taki firmy Ekołukta waniliowy? :P Bo nie wiem jakiego użyć aby była odpowiednia konsystencja i żeby ten serek nie był jakiś wyrobek serkopodobnym;] Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Kiedyś robiłam z danio (wtedy już nie dosładzałam), ale teraz robię z naturalnego - jest np. w biedronce z firmy mlekowita lub w większych supermarketach (dostępne z rożnych firm np. łowicz, pilos, jogser, president). Ten z biedronki jest pakowany w mniejszych pudełkach (135g), więc dodaję dużą łyżkę jogurtu naturalnego do ciasta.

    OdpowiedzUsuń
  15. pizze domowa uwielbiam, wiec z chęcią bym wypróbowała przepis na to ciasto. Ja tez szukałam idealnego przepisu, jak na razie znalazłam u Asi z Kwestii Smaku (:

    OdpowiedzUsuń
  16. kiedy nowy wpis?! :))

    OdpowiedzUsuń
  17. kiedy kolejny wpis?! :)))

    OdpowiedzUsuń
  18. Tak mi się spodobała, że u mnie też dziś była pizza, tylko taka mamina :)

    OdpowiedzUsuń
  19. czy tą pizzą naje się 4-osobowa rodzina? ciasto jest z 1 i 3/4 szklanki mąki, a ja dla 4 osób robię z trzech ;).
    robiłaś z pszennej zwykłej czy pełnoziarnistej?
    i dałaś gwiazdkę w przepisie przy mące i jej nie wyjaśniłaś ;).

    OdpowiedzUsuń
  20. Masz rację, zapomniałam dodać wytłumaczenia. Już dodane.
    Spokojnie naje się nią 4-osobowa rodzina, tym bardziej jeśli będzie z kurczakiem ;) Mama i brat wymiękli na końcu i nie zjedli całego kawałka. Wychodzą naprawdę spore porcje.

    OdpowiedzUsuń
  21. w takim razie to pierwszy przepis na pizzę, któy wypróbuję po powrocie z wakacji ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Rzeczywiście, jest to jedno z najlepszych ciast na pizzę jakie w życiu jadłam, a nie łatwo jest takie zrobić. Bardzo dobry przepis i przepyszna pizza! :D

    OdpowiedzUsuń