28.06.2012

Na jagody. Biszkopt.


Na jagody. Pieszo lub rowerem, na stragan lub do lasu. Wybrałam las, wzięłam kogoś do towarzystwa i tak po jednej, zatapiając się w zielonym gąszczu, zapełniłam zielone pudełko. Oto są, moje najukochańsze z owoców, nie potrzebujące wielu dodatków, broniące się same w sobie. Niech więc będzie biszkopt, placki, drożdżowe ciasto lub pierogi. Zatapiam się w ich fioletach, słodyczy i prostocie. Czuję lato, wiatr we włosach i śmieję z granatowych rąk.

Biszkopt z jagodami /forma 24x24, 16 kawałków/
(przepis z magazynu Bistro - wrzesień 2011) 

4 jajka + szczypta soli
100g cukru
100g mąki pszennej
masło i mąka do formy
4 czubate łyżki jagód
cukier puder do posypania

Białka oddzielić od żółtek i ubić ze szczyptą soli, dosypując pod koniec cukier. Do piany z białek dodawać kolejno żółtka, za każdym razem mieszając. Przesiać mąkę i delikatnie połączyć ją z jajeczną masą. Ciasto przełożyć do formy wysmarowanej masłem i wysypanej mąką.

Jagody opłukać, osuszyć i ułożyć na cieście.

Piec ok. 40 minut w 160°C. Posypać cukrem pudrem.

34 komentarze:

  1. Takie ciasto kojarzy mi się z dzieciństwem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiesz, co Ci powiem? Magia! :) To ciasto strasznie przypomina mi to, które piekła moja mama w ciepłe, wakacyjne dni, kiedy bawiłam się beztrosko przed domem w dużym ogrodzie. Przywołałaś wspomnienia, i za to aż podziękuję.
    Bardzo lubię Twojego bloga.

    OdpowiedzUsuń
  3. jak ja Ci zazdroszczę:) u mnie nie ma nigdzie w pobliżu..

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja robiam ostatnio z kakao i wiśniami :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Zazdroszczę Ci, że u Ciebie w pobliżu są jagody, Ja muszę jeszcze poczekać, aż pojawią się na rynkach.
    Ten owoc kojarzy mi się dzieciństwem, kiedy Babcia podawała mi całą miseczkę tych fioletowych kuleczek posłodzonych cukrem, a Ja zjadałam je w mgnieniu oka.. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Delikatny biszkopt z owocami... jak ja kocham lato!

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam biszkoptowe <3 z jagodami idealne!

    OdpowiedzUsuń
  8. Takie proste, a takie pyszne:-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pięknie się prezentuje! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. nie moge sie docyekac kiedy sama zrobie cos z jagodami! pysznie wzglada twoje ciasto!

    OdpowiedzUsuń
  11. w prostocie siła, pycha ciacho <3

    OdpowiedzUsuń
  12. ja dzisiaj pieklam biszkopt, ale z truskawkami ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. muszę się do lasu wybrać po jagody : D

    OdpowiedzUsuń
  14. Wszystko, co z jagodami jest dobre :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wracają wspomnienia z dziecięcych lat, kiedy się chodziło na jagody całą rodziną...

    OdpowiedzUsuń
  16. Podziwiam zbiory, wygląda jak od babci <3

    OdpowiedzUsuń
  17. z każdej strony atakuja mnie jagody !!!!! Normalnie jak jutro nie kupię i nie zjem to oszaleję :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Są już?! To ja wsiadam na rower i jadę do lasu! Hm, może jednak nie teraz, trochę ciemno jest i nic nie zobaczę :D

    OdpowiedzUsuń
  19. A to się zgrałyśmy, u mnie też ukochany biszkopt, ale z wiśniami :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Biszkopt z jagódkami - pyszności! Piękne te fioletowe kropeczki zatopione w cieście :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja dzisiaj też wcinałam jagody :) Pięknie wygląda ten biszkopcik :)

    OdpowiedzUsuń
  22. A moje plany zrobienia tego placka chyba spaliły na panewce na razie. Dzieci zezarły wszystko co się zdążyło pojawić na naszych ogródkowych krzaczkach borówki amerykańskiej.

    OdpowiedzUsuń
  23. Tarta??? To jakiś Twój skrót od tortu ? :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Mm puszysty biszkopt i słodko-kwaśne jagody, to musi być bajka :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Sylwio, jagody i biszkopt... duet doskonały:) Ja już po pierwszych jagodowych koktajlach - teraz czas na... może biszkopt właśnie...?

    OdpowiedzUsuń
  26. ooo, to jest to! Bułki z jagodami nie są takie łatwe (przynajmniej ja mam czasem problemy z zawinięciem czegoś w drożdżowe ciasto:)).

    OdpowiedzUsuń
  27. Koniecznie muszę dorwać jagody. Jedne z moich ulubionych letnich owoców ;) A jaka przyjemność ze zbierania!

    OdpowiedzUsuń
  28. Lubię takie ciacha, proste i konkretne;)

    OdpowiedzUsuń
  29. dziękuję za przepis skorzystałam... wyszło bardzo dobre

    OdpowiedzUsuń
  30. Wspaniałe ciasto...i do tego z jagodami mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Mam pytanie Sylwio, czy mogę zamienić jagody na truskawki ? Czy będą za ciężkie ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można zamienić. Tylko pokrój je w połówki.

      Usuń
    2. A kupiłam jagody, jutro go wypróbuję ;) Mam nadzieję że mi wyjdzie, jak wyjdzie drugim razem zrobię z truskasiami :D

      Usuń