19.01.2012

Creste Salmone. Z Chorwacji, po Włosku.

Przez długi czas nie dodawałam nic rybnego, a teraz przepisy jeden za drugim. To chyba ta zima, albo więcej nauki i biegania oraz stała ochota na coś zdrowo tłustego (i pysznie zakręconego). Tak więc, dla mnie rekordowe, 200g masła orzechowego w tydzień, makrela i łosoś do kremowego sosu...
Inspiracja z ilovemealplans i po raz kolejny próba odtworzenia kiedyś poznanych smaków. Szpinak, łosoś, dawno temu ukochany makaron i moje kubki na chwilę przestały wołać o więcej. Choć nie sądziłam, że to nastąpi, przekonałam się też do rukoli. Razem tworzą wspaniałe danie, przenoszące do ciepłych, słonecznych dni, przy plaży, z talerzem o zapachu szpinaku. Już tęsknię. Już, chcę znowu się tam znaleźć. Na drewnianym tarasie, przy dźwiękach uderzających o kamienisty brzeg fal, z kochaną, betonową ścieżką w blasku zachodzącego słońca.





Makaron z łososiem w kremowym sosie /4 porcje/
350g makaronu (używam z durum lub pełnoziarnistego)
2 małe cebulki (np. dymki)
1-2 ząbki czosnku
1 łyżeczka mielonego czarnego pieprzu
1 łyżeczka ulubionych suszonych ziół
150-200g wędzonego łososia
100g kremowego serka
200ml białego wina lub mleka
szpinak i rukola, świeże zioła (opcje)

Makaron ugotować al dente we wrzącej, osolonej wodzie.
Podsmażyć posiekaną dymkę z dodatkiem rozgniecionego czosnku i suszonych ziół na małym ogniu, dodać pieprz.
Na patelnię dorzucić u
gotowany i osuszony makaron. Dodać ser i mieszać cały czas, aż się rozpuści. Wlać wino, wmieszać łososia, szpinak i rukolę. Pozostawić na małym ogniu pod przykryciem przez 3-5 min. Dodać posiekane świeże zioła, jeśli używasz.

25 komentarzy:

  1. Ach, kolejna pyszna pasta.
    Szpinak, łosoś i kremowy sos? Jestem na tak, proszę o porcyjkę na obiad.

    OdpowiedzUsuń
  2. Takiego połączenia jeszcze nie próbowałam. Makaron + łosoś tak, makaron + rukola też (ale z serem pleśniowym i pieczarkami) więc myślę, że to też musi być smaczne.
    Odnotowuję jako "do zrobienia któregoś obiadu" :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jutro zrobię na obiad:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowne danie. Moje kubki smakowe też nie potrzebowałyby nic więcej.

    OdpowiedzUsuń
  5. super! i swietne biegowe:) chyba tez takie zrobie:))))

    OdpowiedzUsuń
  6. A tu zima, szaro, pada deszcz, dopadła mnie chandra, takie danie by mi pomogło. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. dlaczego ja tak rzadko jem łososia... pyszności.

    OdpowiedzUsuń
  8. z chorwacji po włosku.. coś jak nasze polskie pierogi ruskie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pyszności! Absolutnie cudowne danie, a łososia wielbię:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ależ to musi być smaczne

    OdpowiedzUsuń
  11. Zrobiłaś mi apetyt na łososia!

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam takie kremowo-rybno-makaronowe dania:-).

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam takie makarony, szczególnie z łososiem! Pycha ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Twoje pomysły na makarony nigdy się nie kończą i nigdy nie zawodzą ! Pyszności <3

    OdpowiedzUsuń
  15. uwielbiam takie dania - to prezentuje się szczególnie apetycznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Łosoś i biały serek na ciepło to jedno z moich ulubionych połączeń. Zazdroszczę wspomnień z wakacji :)

    OdpowiedzUsuń
  17. też robiłam ostatnio makaron z łososiem, pychota!:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo to proste, ale jakie wspaniałe! Ja jadam czasami wędzonego łososia z twarożkiem, więc jesli smak jest podobny, to ja się piszę :)

    OdpowiedzUsuń
  19. kocham dodawanie wina do potraw obiadowych, hehe ^^

    OdpowiedzUsuń
  20. idealne połączenie, poprosze porcyjkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wszystko co kocham na jednym talerzu! No dobra, oprócz rukoli. ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. to będzie chyba moje ulubione wydanie makaronu z łososiem, już czuję ten smak!:)))

    OdpowiedzUsuń
  23. bardzo lubię makaron z łososiem :) jedno z moich ulubionych wydań to filet ze śmietanką, makaronem i... kulkami marynowanego pieprzu - mniam!

    OdpowiedzUsuń
  24. kremowy serek to jaki ? topiony czy taki biały?

    OdpowiedzUsuń